Loading

:: البانييه الكذاب :: < :: ذكريات رمضانية شبيكية :: < :: شاهد : احلى فانوس واجمل زينة رمضان بالكروشيه :: < :: رمضان 2019 : زلزال :: < :: رمضان 2019 : ولد الغلابة :: < :: رمضان 2019 : بركة :: < :: رمضان 2019 : مسلسل كلبش 3 :: < :: فانوس رمضان بورق الفوم تعالو نشوف :: < :: شاهد :مفرش صوف بالنول الدائري :: < :: شاهد : أنواع النول لشغل التريكو :: < :: افكار : اللانشون البيتى :: < :: طيور : الكنتاكي ولا أروع :: < :: الليمون المعصفر عمل طريقة السريعة :: < :: خواء وعزيمة :: < :: لماذا كان الإسراء والمعراج ؟ :: < :: قصة الخادمة العاقر :: < :: قصة حب حقيقية جميلة :: < :: قصة فتاة في البيت المجاور :: < :: الموسيقيين" توقف شيرين عبد الوهاب عن الغناء :: < :: حسام حبيب: شيرين لم تقصد الإساءة لمصر :: < :: أول رد من شيرين عبد الوهاب على إيقافها عن الغناء :: < :: قصة الدمية آنابيل الحقيقية :: < :: المكان ده بيتناا ولمتناا :: < :: طريقة تفعيل Dark Mode لمسنجر فيسبوك ! :: < :: الطريق الي رمضان.. الورد الاسبوعي :: < :: دوماً كان معى .. عفروتة شبيك :: < :: حيلة مُخبّأة لتفعيل الوضع المُظلم على تطبيق فيسبوك :: < :: هاني سلامة يجمع جميلات الفن في «قمر هادي» :: < :: الفيل شباطه :: < :: النظارة المغناطيس بين الاتهام والدفاع :: < :: القاهرة - عمرو حسن :: < :: رواية ولو بعد حين -دعاء عبد الرحمن - للتحميل :: < :: عبارات الترحيب والتحية فى اللغة التركية :: < :: زوجى وحقه الشرعى :: < :: 10 أسباب تقتل عاطفة الرجل وتأخذه لحضن امرأة أخرى :: < :: فاطمة الزهراء و وفاة الرسول الحبيب ( ص ) :: < :: مسألة اعصاب - مقال للدكتور احمد خالد توفيق :: < :: التجشؤ اسبابه وعلاجه :: < :: السعادة الغائبة :: < :: المنطق والحظ :: <

مساعدة بحـــــث قائمة الاعضاء اشتراك بريدى جديد اليوم التسجيل ملف العضو الرئيسية
اسم العضو: كلمة السر:
حفظ كلمة السر تذكيرك بكلمة السر?

المنتديات
 منتديات الكمبيوتر والأنترنت
 الدروس والدعم الفنى
 يا مبرمجنا يا غالي Help me

ملاحظة : يجب التسجيل اولا قبل اضافة موضوع أو الرد
للتسجيل, اضغط هنا التسجيل مجانا بالمنتديات

حجم الشاشة:
اسم العضو:
كلمة السر:
اسلوب الكتابة:
اختيارات الكتابة: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List Insert YouTube Insert VideoGoogle Insert WMVideo
Insert Flashاضافة ملفات ريل بلايراضافة موسيقى بالخلفيةتحريك النص الى اسفلتحريك النص الى اعلىتحريك النص الى اليمينتحريك النص الى اليسار
      وهج  
الرسالة:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
ارفاق ملف بالموضوع
Smilies
Angry [:(!] Approve [^] Big Smile [:D] Black Eye [B)]
Blush [:I] Clown [:o)] Cool [8D] dance [:16]
Dead [xx(] Disapprove [V] eek2 [:3] Eight Ball [8]
el [:4] Evil [}:)] flash [:5] FRlol [:6]
Kisses [:X] lol [:7] looney [:8] love [:9]
love2 [:10] Question [?] Redhot [:1] Sad [:(]
Shock [:O] Shy [8)] sick [:11] Sleepy [|)]
smash [:12] Smile [:)] smile2 [:13] tasty [:14]
Tongue [:P] Wah [:2] wavey [:15] Wink [;)]

-  HTML is OFF | Forum Code is ON
  اضغط هنا لاظهار توقيعك الخاص

عرض الموضوع
مهني موها Posted - 12/05/2013 : 15:06:16
من ساعة ما دخلت شبيك من تلات سنين نفسي احل المشكلة دي

الكلام دايما بيظهر كده خصوصا شبيك

نفسي مرة الكلام يظهر عادي او حتي انجليزي

Please help me

الردود الاخيرة : 15
gaserahmed Posted - 06/06/2013 : 17:26:24
الغالية هيلين....شديد احترامي لكي اختي الغالية....وبالمناسبة....اسجل احترامي.....وتقديري....لكي...في عملك كمراقبة في قسم الخواطر....بجد والله سعيد بيكي جدا جدا....باسلوبك....وكنت ناوي ارسل لكي...بهذا المعني علي الخاص....وطبعا.....انا في موضوع الخواطر والاشعار...كالذي لايعلم الفرق بين الالف...وكوز الذرة....ولكن قد افهم...لاني كنت متفوق باللغة العربية...فاتمني منك..ان تزيدي...علي ماتفعلية....ان تحددي الخطا....وان تضعي مكانة مثلا مايجب ان يقال....فستزيد الاستفادة....وارجوا...ان يحوز راييي...القبول لديكي

نيجي بقي لموضوع الفيجوال بيزك

ارجوا اختي الغالية...ان تحددي لي المرحلة التي وصلتي اليها....ونوع البرمجة....التي توديها....يعني هندسية....تجارية....وانا تحت امرك فية مواقع كثيرة.....لكن سانصحك عندما اعلم المستوي الذي وصلتي الية

موضوع المواقع هل تقصدين البرمجة....يعني لغة...مثل...html ام تصميم مواقع جاهزة.......ول كان ليكي بدايات.....او محاولات....فارسليها لي.....

عموما انا باكون سعيد جدا جدا جدا للمساعدة....والحقيقة...كنت ناوي اتزل بسلسلة تعليم....فيجوال بيسك......واوتوكاد.....لكن..........ههههههههههههههه....لم اجد تشجيع.....

تحياتي اختي الغالية

نــــدى Posted - 06/06/2013 : 16:14:21
الاستاذ جاسر..

انا عندي سوال حول برامج الفيجول بيسك..
انا حاليا داخلة على شغل يتمحور عليها وبشوف انها صعبة .. كذلك برامج الويب ديزاين..

لذلك اطلب مساعدتك في بعض المواقع التعليمية او مشابه للافادة وبارك اللع فيك على المجهود..

انا لساتني خريجة جديدة وتخيل بقى انت التعب الي فبداية المشوار المهني..

غاليه Posted - 05/06/2013 : 02:15:44
وهو عند قولك
فعلاااااااااااااااااا
لااااااااااائع ويندوووووووز 7
قمه في الروعه
حاليا انا بشتغل عليه
ممتاز
وشكرا لك مبرمج شبيك الاول الرائع
بارك الله فيك
gaserahmed Posted - 03/06/2013 : 22:53:46
اختي الغالية....غالية...معني كلامك.....انة لايوجد مشكلة......لديكي....دة اللي فهمتة........وكما قلت لكي.....ظهور هذة الرموز.....سببة اختلاف الترميز........وحلة سهل كما شرحتة اعلي.....وان كان غير ذلك....تحت امرك.....ابلغيني....ومن ناحية وندوز سفن.....فانا افضلة تماما....عن وندوز ايت......ودي وجهات نظر.....وحسب الراحة.....لكل مستعمل....تحياتي غالية الغالية
gaserahmed Posted - 03/06/2013 : 22:49:38
اخي الغالي...تحت امرك في اي وقت ولا داعي للشكر اخي العزيز ...دائما اسعد ان اكون بخدمتك......تحياتي
غاليه Posted - 03/06/2013 : 22:38:15
انا بقى مفس المشكله بتوصل رسائل من شبيك رمووز
بسيها
تاني اجي افتحها الاقيها بقت بالعربي عادي
اليوم انا استعمل ويندوز 7
مهني موها Posted - 18/05/2013 : 06:46:22
متشكر ع تعبك يا بشمهندس ويارب يوصل صوتنا للادارة ويحاولوا يحلوا المشكلة دي

اسف ع الرد المتأخر بس النت كان فيه شوية مشاكل

gaserahmed Posted - 15/05/2013 : 16:51:36
اخي الغالي....مهني...تحياتي...للاسف اخي الغالي..فعلا..المشكلة في المنتدي...وفي اختلاف الترميز....وهو فعلا يحدث دوما معي...في الرسائل...التي تاتي من اصدقائي...عن طريق المنتدي...وهي كما قلت سابقا مشكلة في الترميز...والحمد لله حلها كما شرحت عليك...ولكن كنت اعتقد انك تقول انها مشكلة عامة لكل الرسائل...وفي هذة الحالة فالمشكلة ..في اللغة..ولكن طالما شبيك فقط...حتي لو جربتة...علي اي بروسر اخر...سيعطيك نفس النتيجة....ولو ارسل اصدقائك...من ايميلة...لن تجد هذة...المشكلة...واتمني...ان يتم حل هذا الموضوع...من شبيك.....وحتي يتم حل هذة المشكلة..هي خاصة بالسيرفر...وبرمجة المنتدي...فاستعمل الحل الذي ارسلتة لك

تحياتي اخي

مهني موها Posted - 15/05/2013 : 02:02:20
شبيك فقط لا غير

مش فاهم ايه هو بالظبط نظام التشغيل

بس لو حضرتك تقصد ال 32 ،64 bit

انا 32

gaserahmed Posted - 14/05/2013 : 20:35:05
اخي الغالي مهني...ارجوا توضيح هل هذا فقط مع الرسائل التي تاتيك من شبيك....او جميع الرسائل...ونظام التشغيل لديك
تحياتي اخي الغالي
مهني موها Posted - 14/05/2013 : 14:22:21
يا بشمهندس هو ليه الامر مش بيتنفذ
ع کل الرسايل
يعني کل رساله لازم اديها امر بالترجمه
‏**************************
واشمعنا الردود هي اللي بتيجي بالشکل دا مع ان النشرة اليوميه بتوصل مظبوطه
هو الخطأ عندنا ولا ف الياهو ولا عند شبيک
مهني موها Posted - 13/05/2013 : 00:49:44

الف الف الف شكر
يعني مش عارف اقولك ايه
لك تحيتي وفائق احترامي وجزيل شكري
ومودتي وتقديري
gaserahmed Posted - 12/05/2013 : 22:20:46

اولا اخي هذة هي الرسالة رموز

وعند فتحها سنجدها ايضا رموز

وهكذا نجد ان الرسالة اصبحت مقروءة

تحياتي اخي وانا بالخدمة...واي..استفسار..تحت امرك...هذا الوندوز وندوز 7

ماتقلش بعد كدة موضوع تعبتك...باكون سعيد جدا...لكن اتمني ان تنحل مشكلتك

مهني موها Posted - 12/05/2013 : 20:02:52
ا/جاسر

معلش هاتعبك معايا

دورت ع اي كلمة م اللي حضرتك قولت عليهم

ولا لاقيت حاجه

وهل تختلف من حيث الويندوز والمتصفح

ولا هي موجودة ف اوبشن الياهو

gaserahmed Posted - 12/05/2013 : 16:30:15
شوف يامهني...اسفل الصفحة..هتلاقيselect message encodingهتلاقي,,,middle eastتحتها هتلاقيarabic(windows) اختارها...وان شاء الله تنحل المشكلة....ولو معرفتش بلغني...وانا اشرحها مصورة

تحياتي

منتديات || دردشة || احدث الاخبار || الرياضة اليوم ||مجلة زووم || عالم المرأة || المطبخ العربى || للكبار فقط

دنيا ودين || القرأن الكريم || عمرو خالد || دليل المواقع || خدمات الموقع || خدمات حكومية || المراسلة وابلاغ انتهاك

|| Bookmark and Share